Stem op POWERHOUSES

28 Apr

Er kan nu gestemd worden op het om garageboxen in te zetten voor de huisvestingsopgave: POWERHOUSES

De ontworpen woonoplossingen variëren van zelfstandig wonen tot meer collectief en zijn altijd een combinatie van woningen voor ‘vragers’ en ‘dragers’. Het gaat dus niet alleen om het leveren van een bijdrage aan de prangende vraag naar woningen maar ook heel nadrukkelijk om het oplossen van een sociaal-maatschappelijk vraagstuk. Elk type is modulair te bouwen, van de superkleine ‘box-in-box’ woning die in een garage wordt geschoven tot de ‘skinny’, een echt huis van 48 m2. In dit ontwerpend onderzoek zijn de wijken van Deventer als onderlegger gebruikt maar de woonoplossingen die we presenteren kunnen ook in andere wijken of andere steden worden uitgerold.

SVP voerde het onderzoek uit in opdracht van de coalitie POWERHOUSES: een samenwerking tussen Humanitas Deventer, Konnected (werkleerbedrijf Deventer), Stichting Zwerfjongeren Nederland en Woonbedrijf ieder1. Deze samenwerking biedt arrangementen die thuisloze jongeren nodig hebben om kans te maken op een waardevol bestaan.

Stem hier

Bekijk hier het gehele onderzoek