SVP in de Blauwe Kamer

2 Apr

In de vakwereld is maar weinig waardering voor ‘gewone woonwijken’, maar SVP heeft de afgelopen jaren juist laten zien dat door een integrale aanpak gericht op de plek bijzondere woonmilieus kunnen ontstaan die iets toevoegen aan de bestaande woonwijken en waar heel veel mensen graag wonen. SVP heeft van wonen haar specialiteit gemaakt als integraal ontwerpbureau. En laten we wel zijn, ‘wonen’ is één van de grootste opgaven in Nederland de komende jaren. En dat vraagt om een nieuwe aanpak als het gaat om betaalbaarheid en de integrale aanpak in samenhang met andere vraagstukken zoals de energietransitie, meer thuiswerken, het klimaatbestendiger en gezonder maken van onze steden.

In de nieuwste Blauwe Kamer gaan Esther en Maartje in gesprek met Mark Hendriks over dit onderwerp aan de hand van een aantal bijzondere voorbeelden zoals Stadstuinen, Buurtschap Crailo en het voormalige Defensieterrein in de Merwedekanaalzone. Maar het gesprek ging ook over de ontwikkeling van het bureau SVP, het familiegevoel binnen het bureau en hoe het is om als vrouwen leiding te geven aan een bureau.

De negen pagina’s die aan het interview gewijd zijn kun je lezen in het maart nummer van de Blauwe Kamer, hier te bestellen. Je kunt het interview ook hier lezen.